Szanowni Państwo!

Szkoła Podstawowa w Kunowie jest placówką, która główny nacisk kładzie na indywidualny i wszechstronny rozwój każdego ucznia oraz wyposażenie go w wiedzę i umiejętności umożliwiające przygotowanie do odniesienia sukcesu – w nauce i w życiu. Struktura naszej szkoły opiera się na zgodnej współpracy: nauczycieli, uczniów i rodziców. Jesteśmy małą szkołą, dzięki czemu bezpieczną i przyjazną każdemu uczniowi.
  1. O szkole
  31. Linki
  32.

szkola_bez_przemocy

Szkoła Podstawowa w Kunowie im. Jana Brzechwy, Kunowo 45a, 73-110 Stargard Szcz., tel/fax 091 561 00 16, sp@kunowo.edu.pl

Warszawa - 09-14.10.2014

W czwartek, 9 października razem z całą klasą wyjechałam na długo wyczekiwaną wycieczkę do Warszawy.

Już sama podróż była ekscytująca, gdyż pociąg wyruszył w nocy, o godzinie 23:40. Jechaliśmy dość długo - 5 godzin - ale mimo to, nikomu nie chciało się spać i było bardzo wesoło. W naszym przedziale było gorąco, więc razem z moimi koleżankami wyszłyśmy na korytarz. Poznałyśmy tam sympatycznego Niemca. Próbował on z nami porozmawiać, ale my wcale go nie rozumiałyśmy. Podróż minęła nam szybko i przyjemnie.

Pierwszego dnia poszliśmy pieszo do Centrum Nauki Kopernik. Trasa była długa, kilkukilometrowa. Po drodze pan Grzegorz (tato Wojtka) robił nam grupowe zdjęcia, a my dużo rozmawialiśmy i śmialiśmy się. Najpierw udaliśmy się na seans filmowy do planetarium. Był on ciekawy, ale my zmęczeni podróżą i długim marszem, usnęliśmy wtuleni w wygodne fotele. Byliśmy zdziwieni, gdy rozbłysły światła i okazało się, że sala jest pusta. Centrum Nauki Kopernik zwiedzało mnóstwo ludzi. Przyglądaliśmy się ciekawym wynalazkom i mogliśmy je sami wypróbować.

Tego dnia obiad jedliśmy w KFC. Ja, Klaudia i Ola zbyt długo byłyśmy w toalecie i gdy wyszłyśmy, naszej grupy już nie było. Bardzo się wystraszyłyśmy. Dzwoniłyśmy do wszystkich, nawet do pani, lecz nikt nie odbierał. W końcu zrezygnowałyśmy i usiadłyśmy koło fontanny. Na szczęście wkrótce koledzy po nas wrócili. Była to dość nieprzyjemna przygoda.

Następnego dnia, w sobotę, zwiedzaliśmy Muzeum Powstania Warszawskiego, gdzie poznaliśmy historię tego tragicznego wydarzenia. Spacerowaliśmy też po pięknych Łazienkach Królewskich. A wieczorem pojechaliśmy na mecz piłki nożnej w okolice Stadionu Narodowego. W tramwaju głośno śpiewaliśmy razem z innymi kibicami. Niestety, na miejscu bardzo się rozczarowaliśmy, gdyż okazało się, że strefa kibica nie została zorganizowana. Mecz obejrzeliśmy w telewizji, ale i tak bardzo się cieszyliśmy, że Polska wygrała 2:0 z mistrzami świata - Niemcami.

W niedzielę zwiedzaliśmy Zamek Królewski. Podziwialiśmy budowlę i robiliśmy pamiątkowe zdjęcia. Byliśmy też na Mszy Świętej w Sanktuarium Opatrzności Bożej.

Ostatni dzień pobytu w Warszawie przeznaczyliśmy na wizytę w Pałacu Kultury i Nauki. Była to dla nas wszystkich niezwykła przygoda. Wjechaliśmy na 30 piętro budynku i oglądaliśmy panoramę Warszawy. Zachwyceni robiliśmy mnóstwo zdjęć. To były niesamowite widoki.

Tego dnia poszliśmy też do Galerii "Złote Tarasy". Każdy zrobił duże zakupy w postaci ubrań, gier, piłek i wielu innych rzeczy. Warszawę opuściliśmy o godzinie 22:30. Rano, w Stargardzie czekali na nas rodzice.

Wycieczka do Warszawy bardzo mi się podobała. Zobaczyłam wiele ciekawych miejsc i spędziłam czas w miłym towarzystwie. Żałuję tylko, że nasza wyprawa trwała tak krótko. Mam nadzieję, że jeszcze w tym roku szkolnym nasza klasa gdzieś się wspólnie wybierze.

Martyna Cieślik

Ankieta

Co robisz w wolnym czasie?

• oglądam TV
  • gram na komputerze
  • spotykam się ze znajomymi