Szanowni Państwo!

Szkoła Podstawowa w Kunowie jest placówką, która główny nacisk kładzie na indywidualny i wszechstronny rozwój każdego ucznia oraz wyposażenie go w wiedzę i umiejętności umożliwiające przygotowanie do odniesienia sukcesu – w nauce i w życiu. Struktura naszej szkoły opiera się na zgodnej współpracy: nauczycieli, uczniów i rodziców. Jesteśmy małą szkołą, dzięki czemu bezpieczną i przyjazną każdemu uczniowi.
  1. O szkole
  32. Linki
  33.

szkola_bez_przemocy

Szkoła Podstawowa w Kunowie im. Jana Brzechwy, Kunowo 45a, 73-110 Stargard Szcz., tel/fax 091 561 00 16, sp@kunowo.edu.pl

Wycieczka do Warszawy - 27.05.2016

Klasa IV była na wycieczce w Warszawie. Oto trzy najciekawsze relacje z tej wyprawy - Amelii, Kacpra i Pawła:

Wycieczka do Warszawy - sprawozdanie Amelii

Dnia 27 maja mama obudziła mnie o 3.00 w nocy, co mi się bardzo nie spodobało, ale przypomniałam sobie o wycieczce. Pociąg wjechał na stację już o 4.38. Pomachałam rodzicom na pożegnanie ze łzami w oczach, a za chwilę śmiałam się i żartowałam z koleżankami z przedziału.
    Gdy dojechaliśmy na miejsce, była 9.2. Zaszliśmy tylko na chwilkę do schroniska, aby zostawić bagaże, a następnie wyruszyliśmy na zwiedzanie Centrum Nauki Kopernik, gdzie podziwialiśmy różne wynalazki. Tego dnia, jakby jeszcze nam było mało, w planie mieliśmy zwiedzanie domu Prezydenta, czyli Belwederu. Następnego dnia po śniadaniu udaliśmy się do Zamku Królewskiego. Było tam bardzo ciekawie, pani przewodniczka opowiadała nam o życiu naszego dawnego władcy. Następna atrakcja tamtego dnia to Pałac Kultury i Nauki – bardzo wysoki budynek zakończony wieżą zegarową. Weszliśmy tam na najwyższe piętro i podziwialiśmy widoki.
    Prawie co dzień obiady jedliśmy w restauracji, tylko raz nie mieliśmy czasu i pani zamówiła pizzę do ośrodka. Po dniu pełnym niesamowitych wrażeń nie mogliśmy zasnąć, gdyż ciągle się zastanawialiśmy, co takiego spotka nas jutro.
    Trzeci dzień uważam za najważniejszy, bo zwiedzaliśmy Muzeum Powstania Warszawskiego.
    Czwartego dnia pojechaliśmy autobusem do Wilanowa, gdzie zwiedzaliśmy Pałac Królewski. Było tam bardzo ciekawie, wracaliśmy z uśmiechami. Rano w dzień wyjazdu braliśmy swoje bagaże i zawieźliśmy na dworzec. Potem wybraliśmy się do planetarium, ale mnie bardziej podobały się Łazienki Królewskie. O 22.05 był na peronie nasz powrotny pociąg. Podróż szybko minęła, gdyż ją całą przespaliśmy.
    Ta wycieczka była dla mnie niesamowitym przeżyciem i bardzo mi się podobała.

Amelia Samsel

Wycieczka do Warszawy - sprawozdanie Kacpra

W dniu 27 maja odbyła się wycieczka klasowa do Warszawy. Zbiórka była o godz. 4.15 na dworcu PKP. Na miejsce dojechaliśmy o godz. 10.40 i od razu udaliśmy się do schroniska. Po krótkim odpoczynku pojechaliśmy do Centrum Nauki Kopernik, w którym oglądaliśmy różne wynalazki. W niektórych z nich mogliśmy brać udział. Potem pojechaliśmy do Belwederu i oglądaliśmy pamiątki po Józefie Piłsudzkim. Po południu poszliśmy na obiad do KFC. Wieczorem byliśmy w schronisku i strasznie zmęczeni, zjedliśmy kolację i położyliśmy się spać.
    Drugiego dnia rano zjedliśmy śniadanie i poszliśmy do Zamku Królewskiego. Tam zwiedzaliśmy komnaty królewskie oraz różne obrazy i zabytki związane z zamkiem. Potem poszliśmy do baru mlecznego na obiad. Następnie wróciliśmy do schroniska, bo było gorąco. Po odpoczynku pojechaliśmy tramwajem do Pałacu Kultury. Wjechaliśmy windą na 32 piętro. Z góry widać było całą Warszawę. Wróciliśmy do Schroniska na kolację, wykąpaliśmy się i położyliśmy się spać.
    Trzeciego dnia pojechaliśmy po śniadaniu do Muzeum Powstania Warszawskiego, w którym oglądaliśmy zdjęcia z Powstania i zbieraliśmy kartki z kalendarza dotyczące tego wydarzenia. W schronisku czekała na nas niespodzianka, bo na obiad dostaliśmy pizzę. Po obiedzie poszliśmy na boisko grać w piłkę.
    Czwartego dnia wycieczki udaliśmy się do Wilanowa, gdzie byliśmy z wizytą u Króla Jana III tam zwiedzaliśmy sypialnie króla i królowej, kaplicę i bibliotekę.
    Piątego dnia byliśmy w Planetarium, gdzie oglądaliśmy planety i statki kosmiczne. Seans trwał ok 45 min. Potem udaliśmy się do Łazienek, gdzie widzieliśmy pomnik Fryderyka Chopina. Pojechaliśmy na dworzec. Do odjazdu pociągu mieliśmy kilka godzin, mogliśmy zrobić zakupy. O godz. 22.05 wyjechaliśmy z Warszawy. W pociągu było gorąco i nie dało się spać. O 6.00 byliśmy już w Stargardzie.
Wycieczka bardzo mi się podobała, zwiedziliśmy dużo ciekawych miejsc, dzięki Pani Grażynce, która wszystko wcześniej zaplanowała.     Mam nadzieję, że to nie ostatnia nasza klasowa wycieczka.

Kacper Gryckiewicz

Wycieczka do Warszawy - sprawozdanie Pawła

Dnia 27 maja, w piątek wyjechałem z moją klasą do Warszawy na 5-dniową wycieczkę. O 4.00 mieliśmy zbiórkę na stacji PKP w Stargardzie. Wyjechaliśmy około 4.30. Podróż trwała jakieś 5 godzin. Po dotarciu na miejsce poszliśmy do schroniska, aby schować bagaże. Następnie wybraliśmy się do Centrum Nauki Kopernik, gdzie zrobiliśmy wiele doświadczeń naukowych. Potem przeszliśmy do Belwederu, aby go zwiedzić. Wieczorem zjedliśmy kolację w schronisku, wzięliśmy prysznic i położyliśmy się spać.
    Drugiego dnia wstaliśmy około 8.00, zjedliśmy śniadanie i wyruszyliśmy zwiedzać miasto. Najpierw udaliśmy się na Zamek Królewski. Było tam dużo ciekawych rzeczy. Następnie wybraliśmy się do Pałacu Kultury na trzydzieste piętro i podziwialiśmy widoki Warszawy. Po jakimś czasie poszliśmy do baru na obiad. Późnym popołudniem wróciliśmy do schroniska. Nauczyciele uszykowali nam kolację, zjedliśmy i poszliśmy spać.
    Kolejnego dnia wstaliśmy trochę później. Wyszykowaliśmy się i po śniadaniu, poszliśmy zwiedzać. Najpierw wybraliśmy się do Muzeum Powstania Warszawskiego. Dowiedzieliśmy się dużo ciekawostek o tym wydarzeniu i zebraliśmy kartki z kalendarza. Później wróciliśmy do schroniska na odpoczynek. Opiekunowie zadecydowali, że na obiad zjemy pizzę. Po paru godzinach zwiedzaliśmy Katedrę Jana Chrzciciela. Wieczorem poszliśmy zobaczyć Wisłę nocą. Do schroniska wróciliśmy bardzo późno i wszyscy od razu położyliśmy się do łóżek.
    Czwartego dnia mieliśmy zaplanowaną „Wizytę u króla” w zamku w Wilanowie. Była to ciekawa lekcja historii. Wybrano jedną osobę z naszej grupy, a była to Ola, która przebrała się za króla. Później poszliśmy na plac zabaw, na którym miło spędziliśmy czas. Następnie zjedliśmy posiłek i wróciliśmy do schroniska. Była to już nasza ostatnia noc w Warszawie.
    Rano po śniadaniu i spakowaniu się zawieźliśmy bagaże do przechowalni i jeszcze wyruszyliśmy zwiedzać. Byliśmy w Planetarium w Centrum Nauki Kopernik, gdzie obejrzeliśmy film o kosmosie. Po obiedzie zwiedziliśmy Łazienki Królewskie, o potem poszliśmy jeszcze na zakupy do galerii handlowej Złote Tarasy, gdzie też zjedliśmy kolację.
    Wracaliśmy do Stargardu nocnym pociągiem, bo od 22.00 do 6.00 rano. Wyprawa do Warszawy była bardzo udana. To ważne wydarzenie w moim życiu, które zapamiętam na długo.

Paweł Maj

Galeria zdjęć

Ankieta

Co robisz w wolnym czasie?

• oglądam TV
  • gram na komputerze
  • spotykam się ze znajomymi